Rzut okiem: Assault Subsection (Stalowa Falanga)

Assault Subsection

Czołem! Jeśli myśleliście, że to już koniec serii, to… źle myśleliście. Aleph posiada na ten moment wyłącznie jedną, ale za to jaką armię sektorową. Chodzi oczywiście o Stalową Falangę. Autorem niniejszego opracowania jest Łysy, grający w Infinity od 2 lat, preferujący ponad turnieje rozgrywki w swoim gronie. A jeśli już wyrusza w teren, to dowodzi własną sekcją Falangi w Chełmży (jako współorganizator lokalnej ligi), Toruniu, Łodzi (4 miejsce na turnieju drużynowym ze swoją ekipą) czy na ogólnopolskich turniejach warszawskich, gdzie wywalczył swój największy sukces: laur Mistrza Warszawy. Przygotujcie sobie zieloną herbatę w dużym kubku, ponieważ autor włożył tyle zaangażowania w przygotowany tekst, iż zdecydowanie wykracza on poza zwyczajowe ramy serii „Rzut okiem”. Miłej lektury!

Sekcja Szturmowa, znana również jako Stalowa Falanga albo Armia Myrmidonów, to sektorówka Aleph’u, która powstała w odpowiedzi na ofensywę obcej siły Kombinatu. Gdy ludzkie rozumowanie, planowanie i strategie zawiodły, Aleph zdecydował się stworzyć zupełnie inny typ armii, a jako punkt odniesienia obrał starożytne eposy greckie i heroicznych bohaterów, inspirując się Iliadą i Odyseją Homera. W ten sposób, podczas walk na Paradiso, świat po raz pierwszy ujrzał Obrońców Ludzkości: elitarnych, biosyntetycznych wojowników Sztucznej Inteligencji, pełnych zapału, agresji, pasji i furii, bezgranicznie poszukujących chwały w ślad za najznakomitszym z nich – Achillesem. Zwycięstwa nowych konstruktów Aleph’u podczas ofensywy szybko ukazały ich potęgę, dlatego Falangę uznano za najlepszą armię szturmową, symbol walki z Kombinatem. Ich sława rozeszła się błyskawicznie, a Achilles oraz kolejne Lhosty bohaterów wykutych w ogniu walk Paradiso stały się istotnym elementem propagandy w mass mediach Ludzkiej Sfery. Jeśli chodzi o „klimat”, to jest to armia syntetycznych androidów, prowadzonych przez bohaterów z własną osobowością (coś jak połączenie Ghost in the Shell z mitologią grecką).

Wybierając Stalową Falangę otrzymujemy dostęp do elitarnych jednostek i zaawansowanego, nowoczesnego wyposażenia, bezkonkurencyjnej siły oraz wielozadaniowych drużyn. Jest to frakcja nastawiona zdecydowanie na jakość, dlatego też często podczas gry jest mniej liczebna od armii rywala. Szczególnie istotny jest szturmowy i ofensywny charakter gry: falangiści lubią krótki dystans, walkę wręcz, szybkie natarcie i błyskawiczne rozgromienie przeciwnika. Głównym aspektem, który wyróżnia Sekcję Szturmową od innych sektorówek, jest zasada Fireteam: Enomotarchos, pozwalająca łączyć się w kilka drużyn operacyjnych (tak zwanych linków).

Wyposażenie najczęściej spotykane:
– Optical Disruption Device
– Smoke Grenades
– Nanopulser
– Chain Rifle
– Submachine Gun

Plusy i minusy, czyli za co nas kochają, a za co nienawidzą.

ZALETY:

Falanga! Formować szyk!

Fireteam: Enomotarchos

Zasada specjalna Stalowej Falangi. Pozwala wystawić nieograniczoną liczbę linków, ale wymagana do ich utworzenia jest jednostka posiadająca powyższą regułę, czyli któryś z bohaterów lub oficer Myrmidonów. W takiej drużynie walczyć może maksymalnie czterech żołnierzy, a dzięki ciekawym opcjom uzbrojenia i charyzmatycznym dowódcom wszyscy się uzupełniają. Czterosobowy link zapewnia jego członkom Szósty Zmysł i o jeden strzał więcej niż zwykle. Alpha, Bravo, Charlie, Delta…

Traf mnie, jeśli potrafisz.

Wszechobecne ODD

Optical Disruption Device. Zaawansowany technologicznie sprzęt maskujący, powodujący efekt rozmycia, w który wyposażony jest każdy Myrmidon i większość oficerów. W praktyce poważnie (bo aż na -6!) utrudnia on trafienie bronią strzelecką w posiadacza, dzięki czemu gracz prowadzący Falangę ma przewagę w rzutach przeciwstawnych. W związku z tym faktem rywale będą zmuszeni szukać niestandardowych rozwiązań, jak sobie z tym poradzić (choć zależy, kto co rozumie pod tym pojęciem).

Granaty dymne

Wszyscy Myrmidoni wyposażeni są w granaty dymne. Jest to bardzo przydatne szczególnie w ich przypadku, kiedy mogą zadymić sobie drogę i szybko zbliżyć się do wroga. Kilku oficerów ma dodatkowo w ekwipunku specjalne granaty Zero-V, dzięki którym mogą ochronić się nawet przed wszelkimi wizjerami.

„Is there no one else?!”

Bohaterowie

Bohaterami Falanga stoi. To oni inspirują do walki, to oni tworzą linki, to oni wykonują główne zadania, to oni eliminują jednostki rywala i to oni zwykle umierają. Są to twardzi weterani ze świetnym sprzętem i mocnymi statystykami, a każdy z nich znacząco się wyróżnia i w pewien sposób narzuca specyficzny styl gry.

Niestety prawie wszyscy cechują się zasadami Frenzy lub Impetuous. Będąc w linku są bezpieczni, poza nim żądza chwały bierze górę nad rozsądkiem. Jako znaczny plus należy potraktować zasadę NWI (No Wound Incapacitation), która traktowana jest często jako „druga rana”. Pozwala ona działać bohaterom pomimo otrzymania rany, normalnie kwalifikującej jednostkę jako niezdatną do działania i oczekującą na pomoc medyczną.

Sztuki Walk i Odwaga

Większość jednostek ma którąś z tych umiejętności, często obie, z racji posiadania Martial Arts na poziomie drugim. Myrmidoni wraz z bohaterami Iliady to jedni z najlepszych zawodników w walce wręcz, jakich można w Infinity znaleźć.

WADY:

No to się wpakowałem…

Fireteam: Enomotarchos

Dokładnie. To co jest zaletą tej frakcji, bywa też jej wadą. Fakt, że większość naszych sił trzyma się blisko siebie i napiera w stronę rywala sprawia, że falangiści są idealnym kąskiem dla miotaczy ognia i innych broni tego typu. W ten sposób przeciwnik może tanim kosztem wysłać jednostkę za kilka punktów i z łatwością wyeliminować elitarne jednostki czy nawet bohaterów, stąd też niedoświadczeni gracze powinni zwracać na to szczególną uwagę i rozsądnie planować ruchy własnych wojsk. Ponadto nie sformujemy nigdy pięcioosobowej formacji, a więc bonus +3 do trafienia jest w Falandze nieosiągalny. Należy jeszcze dodać jako wadę, że bohaterowie poza linkiem są raczej słabym rozwiązaniem z racji na ich bitewny szał. Dopiero z obstawą stają się potężnym narzędziem, a to łączy się z sporym kosztem punktowym, często wydanym na jednostki, które tylko wspomagają „lidera”. Ponadto utrata jakiegokolwiek modelu w Falandze może okazać się brzemienna w skutkach.

I jak ja mam przejść?!

Brak kamuflażu i słaba infiltracja

Wielka siła to ogromny plus tej frakcji, bo… poza nią nie ma nic. Falanga nie ma w swoich szeregach jednostek kamuflujących się oraz posiada tylko jednego infiltratora. Jest to szczególnie bolesne, gdy natrafimy na rywala, który tychże zwiadowców ma aż nadto i blokuje drogę naszym linkom poprzez wystawienie miny czy miotacze ognia. Niełatwo jest także przebiec stół w sytuacji, gdy wrodzy snajperzy kontrolują główne przejścia. Brudnych sztuczek i trików tu nie znajdziemy.

To tylko NWI…

Wrażliwość na miny

Moim zdaniem największa zmora Sekcji Szturmowej. Jeśli nie zaopatrzyłeś się w specjalistyczne roboty zdolne przejmować miny przeciwnika, to masz spory kłopot. Zagrożenie wynika z tego, że większość bohaterów za swój koszt otrzymuje zasadę pozwalającą funkcjonować normalnie, mimo stanu nieprzytomności (czyli coś jak drugi punkt żywotności, o czym była mowa powyżej). Działa to prawie jak druga dostępna rana. Są jednak od tego wyjątki. Amunicja typu viral i shock (w N3 powszechniejsza niż w N2) sprawia, że nasze postaci z NWI natychmiast giną. Kiedy dodamy do tego fakt, że falangiści trzymają się blisko siebie i skracają dystans do rywali, to miny wydają się idealną kontrą na tę frakcję. Oczywiście Falanga nie ma dostępu do min, miny są dla tchórzy.

Podążajcie za liderem!

Bojowy porucznik

Nie ma tu mowy o ukryciu porucznika. Jedyne opcje w Falandze to albo bohaterowie albo oczywisty oficer, którego profil od razu zdradzi przeciwnikowi, z kim ma do czynienia. Jeśli oponent jest nieco ograny, to z łatwością znajdzie lidera armii i postara się go wyeliminować. Warto zatroszczyć się o jednostkę z cechą Chain of Command, która automatycznie przejmie dowodzenie po utracie dowódcy.

Jednostki Stalowej Falangi (opisana jest zdecydowana większość z nich):

MYRMIDONS

MyrmJedni z najznakomitszych żołnierzy zaliczających się do Ludzkiej Sfery, ikony Stalowej Falangi. Wybrańcy Achillesa. Myrmidoni to elitarna jednostka zaliczająca się do wojennych band. Mimo porywczości i szału mają praktycznie same zalety. To doskonale wyszkoleni wojownicy o nienagannych zdolnościach fizycznych, wspaniale walczący wręcz, szybcy i bezwzględni. Standardowo wyposażeni w granaty dymne, ODD, broń do walki wręcz i nanopulser mogą służyć zarówno jako wspierająca jednostka obronna, jak i frontowa główna siła. Najczęściej spotykany jest dużo tańszy od pozostałych profil z chain rifle, często wykorzystywany jako uzupełnienie linku i podkreślenie agresywnego stylu frakcji. Ciekawa jest również opcja ze strzelbą czy spitfire. Myrmidoni stanowią trzon Stalowej Falangi i z nich, przy pomocy oficera, można tworzyć drużyny operacyjne.


Główne zastosowanie:
– uzupełnianie linków i wsparcie dla bohaterów
– ofensywne i defensywne korzyści z posiadania broni bezpośredniej i granatów dymnych
– połączenie granatów dymnych z MSV2

MYRMIDON OFFICER

MyrmCi z Myrmidonów, którzy wykazali się wyjątkową odwagą na polu walki i przejawiali szczególne zdolności przywódcze, awansowali do miana oficerów. Fakt, iż dostąpili zaszczytu walki ramię w ramię z legendarnymi bohaterami Iliady, dodatkowo dowodzi ich wartości. Oficerowie posiadają statystyki Myrmidonów wzbogacone o wspomniane wcześniej zdolności: NWI oraz Fireteam: Enomotarchos, a także lepszą tarczę biotechologiczną oraz dostęp do strzelby abordażowej, specjalnych granatów dymnych Zero-V i zdolności Chain of Command, która pozwala na przejęcie dowodzenia po śmierci porucznika.


Główne zastosowanie:
– przejęcie dowodzenia
– wsparcie przeciwko MSV2 rywali
– wytrzymały specjalista w ofensywnym linku
– linkowanie Myrmidonów

PHOENIX, VETERAN OFFICER

PhoJeden z najstarszych Myrmidonów, nazywany Old Man. Zatwardziały weteran wielu walk, w końcu nauczyciel i mentor Achillesa. Zawsze służy radą lub opowieścią zakończoną pouczającym morałem. Ma niezwykle wysokie zdolności przywódcze, potrafi wyszkolić rekrutów na szczególnie silnych i sprawnych Myrmidonów. Często towarzyszy „młodzikom” jako wsparcie, ale również walczy z nimi ramię w ramię w ramach pierwszych misji. Podczas wspólnie wykonywanych operacji Phoenix stał się przyjacielem i jednym z najbardziej zaufanych oficerów Achillesa. Tatuaże pokrywające jego ramiona opowiadają barwną historię jego podbojów i licznych kampanii wojennych, w których uczestniczył. Na stanie standardowy sprzęt Myrmidonów, NWI, świetne statystyki, pistolet szturmowy w kaburze i wisienka na torcie: heavy rocket launcher, strzelający zapalającymi rakietami. Ten staruszek to idealny niszczyciel innych linków i wszelkiej piechoty, a w szczególności łowca Tohaa. Jego bronie w połączeniu ze statystykami, sprzętem i wytrzymałością dają mieszankę wybuchową.


Główne zastosowanie:
– kontrola stołu w turze reaktywnej
– dystansowe wsparcie dla szturmowych drużyn
– lider linku, wszechstronny wojownik

MACHAON, MYRMIDON DOCTOR-OFFICER

MacNotka Thamyrisa: „Machaon, znany jako Wojownik-Doktor Myrmidonów, to szalony geniusz. Może wyleczyć każdą ranę oraz walczyć jak najdzielniejszy z herosów, ale jest ekscentryczny i ekstrawagancki do kości, antyspołeczny, nieufny, z bardzo, bardzo trudnym charakterem„. Machaon to oficer Myrmidonów, który jest zarówno świetnym lekarzem, jak i sprawnym wojownikiem. Wielu twierdzi, że to pomyłka Aleph’u, inni zaś, że jest on celowym eksperymentem losowo dobranych cech. Pewne jest to, że cechuje go impulsywność, nieprzewidywalność i niestabilność, zrozumiałe zatem, że taki lekarz budzi kontrowersje. Machaon jak i reszta oficerów może zostać porucznikiem naszej Falangi, a wysokie zdolności przywódcze predysponują go do tej roli. Śmiało może leczyć rannych bohaterów, zwłaszcza że dzięki nowym zasadom nieudany rzut można przerzucić.


Główne zastosowanie:
– wsparcie w postaci granatów Zero-V
– najlepszy lekarz w Falandze, przydatny szczególnie do ratowania kontrolujących stół strzelców lub Myrmidonów z bronią specjalną
– specjalista w linku

EUDOROS, MYRMIDON OFFICER

EudTwardy i ambitny, porywczy i nieprzyzwoity. Eudoros jest dość młodym oficerem, który zaciekle stara się dorównać Achillesowi, a nawet go przewyższyć. To kolejny Enomotarchos dla Myrmidonów, pełni rolę bardzo ofensywną i najlepiej spisuje się w strzelaninach jako dowódca agresywnego linku. Dzięki specjalnej zasadzie automatycznie przejmuje dowodzenie na wypadek utraty dowódcy linku, ponadto jest solidnie opancerzony i na równi z Achillesem ma najlepsze zdolności do walki wręcz. Eudoros to typowy „rewolwerowiec”, prowadzi link wspomagając się granatami, aż dojdzie do optymalnej pozycji i wystrzela wroga z pomocą Mk12. W przeciwieństwie do Phoenixa, który najlepiej sprawdza się jako wsparcie dalekodystansowe, Eudoros po prostu idzie do przodu z linkiem i bierze udział w najgorętszych wymianach ognia. Cztery silne strzały w połączeniu z wysokim BS, ODD i dużą przeżywalnością stanowią ogromne zagrożenie. Eudoros oraz Ajax to jedyni oficerowie Enomotarchos w Falandze, którzy nie zabierają nam cennych SWC. Te wszystkie cechy czynią z Eudorosa jednego z bardziej uniwersalnych i wszechstronnych oficerów.


Główne zastosowanie:
– lider grupy bojowej, uniwersalny wojownik
– ofensywny frontowy strzelec, prowadzi link naprzód
– wsparcie w postaci granatów Zero-V

AJAX THE GREAT, MYRMIDON OFFICER

AjaNieprzenikalna ściana Falangi, Góra, Kolos. Ajax the Great urodził się jako Myrmidon o imieniu Glaboros DG-056 w ramach projektu „Prekursor”. W wyniku kilku błędów technologicznych Glaboros posiadał stosunkowo większe i silniejsze ciało niż przeciętny żołnierz, jednak jego umysł i charyzma nie były dostatecznie rozwinięte. Swój przydomek Ajax the Great zdobył podczas kampanii na Paradiso, gdzie został wysłany zaraz po zakończeniu fazy testów. Ajaxa spośród innych oficerów wyróżnia całkiem sporo. Przede wszystkim brak ODD i granatów dymnych, co czyni go dość wrażliwym na ataki strzeleckie. Sprzęt jaki nosi ze sobą ten kolos to, co ciekawe, dwa standardowe combi i nanopulser, choć w walce wręcz bije młotem z cechą EXP. Ajax to praktycznie T.A.G w ludzkiej formie: 5 ARM, 6 BTS, dwie rany i NWI! Bardzo ciężko się go pozbyć, potrzeba na to wielu rozkazów i szczęścia (ewentualnie… hakera, gdyż to ciężka piechota). Gdy ktoś pozwoli mu się zbliżyć, będzie miał poważne kłopoty w walce wręcz. Przeciwnik wystawił T.A.G.a? Wyślij na niego Ajaxa. Glaboros, w przeciwieństwie do reszty bohaterów, jest bardzo skuteczny w przypadku zaminowanego pola dzięki dużej szansie na unik. Ajax, jak na oficera przystało, może zostać naszym porucznikiem, ale najniższy WIP w armii raczej do tego nie zachęca. Może nie jest najbystrzejszym oficerem Falangi, ale na pewno najtwardszym.


Główne zastosowanie:
– lider linku, wszechstronny wojownik
– skupia na sobie uwagę wroga i pozbawia go rozkazów
– idealny do czyszczenia pomieszczeń i na stołach typu Boarding Action
– zabójca T.A.G.ów

ACHILLES

AchIkona Stalowej Falangi, mit, legenda, główny element propagandy Aleph’u. Achilles jest sztucznie odtworzonym bohaterem mitologii greckiej, wygenerowany przy pomocy niezwykle zaawansowanej technologii. Obdarzony ogromnym budżetem i wymagający wiele lat badań, projekt „Wojownik” wyprodukował prototyp AR-1. Lhost biosyntetycznego ciała, zawierającego wzmocnione sztuczne mięśnie, cybernetyczne mikro silniki we wszystkich stawach i solidnie wzmocniony szkielet, dwa razy silniejszy niż u człowieka, zbudowany z najmocniejszych i najlżejszych materiałów. Wszystko to jest kontrolowane przez układ nerwowy podwójnego sterowania, przyspieszony i poprawiony dzięki eksperymentalnemu oprogramowaniu. Połączenie niezwykłej urody, siły mięśni i genetycznych modyfikacji stawia eksperyment „Wojownik” wśród najpotężniejszych istot świata. I ma to rzeczywiste odzwierciedlenie na stole. Przewyższa odwagą, zapałem i zdolnościami wszystkich ludzi. Wszystkie jego cechy są jednak przyćmione przez mroczną i ponurą stronę Achillesa: głęboką studnię nieoczekiwanej furii i rozpaczy. Kiedy ludzka część zanika, wypala jego wszystkie emocje poza gniewem. Najwyższych lotów statystyki, ogromna szybkość, mistrzowskie zdolności bojowe w połączeniu z ODD, nanopulserem i EXP CCW. Achilles stanie naprzeciw każdemu rywalowi. Jako wadę można zaliczyć należy zasadę Frenzy, która często krzyżuje plany związane z „blondasem”, fakt bycia podatnym na taki hakerskie i drogi profil ze spitfire, bo aż za 2,5 SWC. Kiedy na podorędziu mamy Myrmidon Offficer z zasadą Chain of Command, to warto zastanowić się nad mianowaniem Achillesa porucznikiem, aby dać totalny upust jego umiejętnościom na polu bitwy.


Główne zastosowanie:
– szybki rajd na przeciwnika
– idealny w celu pozbawienia wroga rozkazów
– imponujący efekt ognia zaporowego
– jawny porucznik, wykorzystujący dodatkowy rozkaz

THAMYRIS, THE AOIDOS

ThamThamyris to swego rodzaju kronikarz Sekcji Szturmowej. Jeden z popularniejszych członków Falangi, dzięki swoim raportom, nagraniom i… słabym żartom. Wśród członków armii ma opinię beznadziejnego błazna, lecz mimo tego stał się tak popularny, że niemal każdy w Ludzkiej Sferze zna jego imię. Thamyris pełni rolę cybernetycznego wsparcia, to najtańszy haker dostępny dla tej frakcji, w dodatku jako jedyny posiada Hacking Device (inne jednostki mają „zaczepną” wersję). Jest on wyposażony w nanopulser oraz pistolet szturmowy, co daje mu porządny zestaw ofensywno-defensywny na krótki dystans. Ponadto posiada wystrzeliwane markery, które zwiększają pole działania jego hakerskich programów. Choć Thamyris nie jest wyposażony w żaden system maskujący, to jego przeżywalność jest nadal na wysokim poziomie dzięki NWI. Świetne wsparcie dla armii szturmowej. Jeden z nielicznych w Falandze, którzy nie posiadają zasady Frenzy.


Główne zastosowanie:
– wsparcie hakerskie i dostęp do REMów
– programy hakerskie usprawniające REMy (na przykład Total Reaction)
– dość tani i wytrzymały specjalista do wykonywania zadań

EKDROMOI

EkdSkoczkowie Falangi. Odważni, zabójczy na krótkim dystansie, zdolni wojownicy, zrzucani często w sam środek walk. Są znani z szybkich i brawurowych akcji, wysyłani na misje o dużym stopniu ryzyka i małej szansie sukcesu. Wiele opcji uzbrojenia pozwala dostosować skoczka do naszych wymagań. Każdy uzbrojony jest w nanopulser i lepszą broń do walki wręcz. Szczególnie ciekawy wydaje się profil szturmowego hakera, posiadającego zarówno chain rifle, jak i nanopulser. Ekdromoi wyróżnia zdolność Super Jump: dzięki specjalnemu wyposażeniu pozwala im poruszać się w pionie, zwiększając zdecydowanie ich mobilność, a wysokie PH pozwala często spaść tam, gdzie planowaliśmy. Takie połączenie daje możliwość przerzedzenia sił przeciwnika, zdobycia kluczowej pozycji albo zniszczenia zagrażającego linku. Ekdromoi rzadko wracają cało z pola bitwy, ale zawsze wykonują swoje zadanie.


Główne zastosowanie:
– mobilny specjalista do wykonywania zadań
– duża mobilność i dostępne bronie czynią ich idealnymi przeciw skupiskom wrogów i linkom
– czyszczenie przedpola i eliminacja zagrożenia dla linków
– polowanie na wrogiego porucznika

AGEMA MARKSMAN

AgeCi strzelcy zostali zaprojektowani, aby mieć niemal nadludzkie zdolności strzeleckie, ostry wzrok i nieruchomą, pewną rękę. Ich zadaniem jest umożliwienie Sekcji Szturmowej bezpiecznego skracania dystansu do celu, eliminując wszelkie zagrożenia, jakie mogą pojawić się po drodze. Ukryci przeciwnicy, ciężka broń wsparcia, miny: to wszystko naturalne cele Agemy. Z założenia członkowie tej sekcji mają kontrolować stół i niwelować zagrożenie dystansowe dla Myrmidonów. Świetnie się uzupełniają z resztą Sekcji Szturmowej, zwłaszcza iż posiadają MSV2 – narzędzie do walki z wrogimi kamuflażami (chętnie zatem korzystają z rzuconego dymu). Choć są dość wolni i raczej mało odporni, to mają dostęp do interesującego arsenału dystansowego, zwłaszcza wyrzutni pocisków i karabinu snajperskiego.


Główne zastosowanie:
– eliminacja dystansowego zagrożenia dla pozostałych członków Falangi
– kontrola stołu
– łowca kamuflażów i ODD
– synergia z granatami dymnymi Myrmidonów

TEUCER, AGEMA WARRANT OFFICER

TeuNajlepszy strzelec świata jest po naszej stronie, a każda z jego mikrorakiet jest zapisana waszymi imionami„. Teucer to najbardziej znany wśród strzelców Agema, mianowany do stopnia oficera. Uznany za figlarza, psotnika i żartownisia. Jednak w porównaniu do Thamyrisa, który ma opinię błazna, dowcip Teucera to zawsze cięta riposta. Jako szczególny obiekt drwin obrał sobie Ajaxa, choć w walce Ci dwaj współgrają, jak gdyby byli dla siebie stworzeni. Falangiści cenią go za połączenie odwagi z humorem, kiedy potrafi stanąć naprzeciw przeważającej sile wrogów i rzucić kilka ostrych żartów. W walce nigdy się nie zastanawia, po prostu wybiera najgroźniejszy cel i strzela. Uwielbia się przy tym popisywać, traktuje pole bitwy jako przedstawienie, a samemu często wyszukuje najlepszego strzelca, aby z pojedynku zrobić widowiskowe show. Już na pierwszy rzut oka widać, że Teucer to najwspanialszy spośród Agema: biotechnologiczna tarcza zwiększona do 6, NWI, które znacznie zwiększa jego przeżywalność, szczególnie ważne dla snajpera wystawionego na ogień wroga, walka wręcz na wyższym poziomie i zdolność Marksmanship: LX. Zdolność ta pozwala w turze aktywnej sprowadzić ilość strzałów do jednego, ale w zamian dodaje kolejny modyfikator do trafienia +6, co w połączeniu z optymalnym zasięgiem i celem nieosłoniętym daje Teucerowi BS w wartości 23 (krytyczne trafienia od wyniku 17 na kości wzwyż). Sprzęt jaki posiada Teucer bazowo, we wszystkich dostępnych profilach, to nanopulser: idealny dla snajpera w przypadku obrony przed skoczkami albo innym zagrożeniem z bliska. Wśród dostępnych profili wyróżnia się ten z prototypowym karabinem snajperskim K1. Jest to bardzo zaawansowany sprzęt, niedostępny dla jakichkolwiek innych jednostek Ludzkiej Sfery.

Główne zastosowanie:
– łowca TAGów i ciężkiej piechoty
– kontrola stołu
– łowca ODD i kamuflaży
– synergia z granatami dymnymi Myrmidonów

THORAKITAI

ThoThorakitai to podstawowa piechota Falangi i druga po Myrmidonach jednostka mogąca tworzyć linki. Zostali sformowani po pierwszych sukcesach Falangi na Paradiso, aby uzupełnić luki Sekcji Szturmowej. Spoglądając na Thorakitai widzimy wytrzymałych i obładowanych wszelakim sprzętem liniowych piechurów, służących jako wsparcie dla Myrmidonów dzięki możliwości linkowania, ekwipunkowi i co najważniejsze specjalistom. Ta średnia piechota z przyzwoitym pancerzem i porządnymi statystykami stanowi często nieodłączny element rozpiski. Gdzie są minusy? Przede wszystkim są wolni, mają dostęp do nietypowego dla linków uzbrojenia (preferującego walkę w krótkim zasięgu) oraz zasada Frenzy, która bywa uciążliwa poza drużyną operacyjną.


Główne zastosowanie:
– niedrogi link wsparcia z dostępem do specjalistów
– defensywny link o dużej przeżywalności
– możliwość kontroli bardziej zabudowanych części stołu
– generowanie rozkazów dla pozostałych jednostek

NESAIE ALKE

AlkOficer Thorakitai, która również zaistniała w ogniu walk Paradiso. Powiada się, że w ciele osobowości TN-083 żyją dwie, całkiem odmienne kobiety. Pierwsza w z nich to słodka i łagodna Nesaie, która bardziej przypomina potulną maskotę drużyny aniżeli lidera na polu bitwy. Gdy tylko kule zaczynają latać w powietrzu budzi się jej drugie oblicze – nastawione na walkę. Nesaie to jedna z dwóch jednostek, która może służyć jako Enomotarchos dla linku Thorakitai. Alke wyróżniają wyższe zdolności przywódcze od reszty żołnierzy liniowych i lepsza odporność biotechnologiczna. Dobrze strzela i jest uzbrojona w spitfire, co w szczególności w linku oferuje nam groźną jednostkę w turze aktywnej. Niestety, jej wybór wiąże się z wydaniem aż 1,5 SWC!


Główne zastosowanie:
– linkowanie Thorakitai
– sprawny strzelec pełniący rolę lidera linku
– porucznik ukryty w defensywnym linku

THRASYMEDES

Thrasymedes z prawej

Thrasymedes z prawej

Thrasymedes to samotny wilk, infiltrator, którzy czyści przedpole i strzeże reszty Falangi przed niechcianymi problemami. Spośród wszystkich Dire Foes Thrasymedes oferuje prawdopodobnie najbardziej wyjątkowe i unikalne korzyści dla swojej frakcji. Posiada zbliżone do Thorakitai statystki i uzbrojenie, choć trzeba wyszczególnić ODD. Pierwszy profil pozwala nam tworzyć link Thorakitai dzięki zasadzie Fireteam: Enomotarchos i uzupełnia uzbrojenie jednostki o lekką wyrzutnię rakiet. Gdy brakuje nam punktów SWC, Thrasymedes jest świetnym substytutem dla Nesaie Alke w przypadku kreowania linku. Drugi profil nie ma ani zasady pozwalającej się linkować ani lekkiej rakietnicy. Dostajemy coś dużo ciekawszego – infiltrację. Dzięki tej zdolności otrzymujemy jednostkę, aspirującą do miana „szwajcarskiego scyzoryka” wśród „tasaków Falangi„. Niestety w wypełnianiu powierzonych mu zadań często przeszkadza powolność oraz zasada Frenzy, która nie raz już pokrzyżowała plany dowódców Falangi.


Główne zastosowanie:
– linkowanie Thorakitai
– lider linku, wszechstronny wojownik
– przepatruje i czyści środkową strefę
– wysunięty specjalista

Źródła: własne, Paradiso, infinitythegame.com. Zdjęcia są własnością Corvus Belli. 
Pobrano je ze strony producenta i dopasowano rozmiarami do bloga.
Reklamy

2 thoughts on “Rzut okiem: Assault Subsection (Stalowa Falanga)

    • zi pisze:

      Jak nielubianą :>?
      Ostatnio spotkaly sie dwie falangi i byla w obydwu. Obydwie panie krwawe zniwo zebrały, zdejmujac po kilka modeli w 1 turze. Gdyby tylko byla nieco tansza…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s