Rzut okiem: Imperial Secret Service

 Imperial Secret Service

Yu Jing, czyli frakcja aspirująca do bycia numerem jeden w grze bitewnej Infinity, chcąca pozbawić tego tytułu swojego głównego oponenta, czyli PanOceanię. Odsłona pierwsza dotyczyć będzie Imperial Service, a przygotował ją dla was HanSolo, grający w Infinity od 2012 roku. Uczestnik turniejów zarówno lokalnych, jak i krajowych. W dodatku jeden z nielicznych graczy, którzy postawili na tę mało popularną frakcję. Zapraszam do czytania.

Imperial Service to służby porządkowe cesarstwa Yu Jing, utworzone w celu ochrony państwa przed Triadami i terrorystami z Kempeitai. W ich skład wchodzi mieszanka agentów Imperium, gotowych na wszystko oddziałów, łowców nagród i posiłków przysłanych przez Aleph. Oznacza to (subiektywnie rzecz ujmując) niesamowity klimat: prawie jak Sędzia Dredd wymieszany z Parszywą Dwunastką oraz Expendables.

O ile ogólny Yu Jing coraz wyraźniej staje się „frakcją ciężkiej piechoty”, to na ISS składają się głównie lekkie jednostki (choć nie zabraknie też i kilku zawodników w ciężkich pancerzach). Przygotuj się więc do dowodzenia elitarnymi oddziałami „najlepszych z najlepszych”, wspieranymi przez tanich najemników i bataliony karne.

Plusy:

+ narzędzia anty-kamuflażowe

Duża liczba jednostek z MSV2 oraz powszechność zasady Sensor sprawiają, że wykrywanie i niszczenie zakamuflowanych jednostek przeciwnika nie sprawia większego problemu.

+ solidne wyszkolenie

W porównaniu do swoich odpowiedników z innych frakcji, znajdujące się na tym samym poziomie punktowym jednostki ISS mają generalnie lepsze statystyki i / lub zdolności.

+ elastyczność

W porównaniu do innych sektorówek, ISS pozwala na dość dużą dozę elastyczności w tworzeniu rozpiski. Można stworzyć armię opartą na ciężkiej piechocie, dużej ilości dron, lekko opancerzonych specjalistach, najemnych łowcach nagród lub spamie Kuang Shi. Każdemu według upodobań.

Minusy:

nieliczne wsparcie medyczne / inżynierskie

Jeden paramedyk i jeden lekarz, będący jednocześnie inżynierem – to wszystko co w tej kwestii może wystawić ISS. W związku z tym trudno będzie postawić na nogi rannego czy naprawić zepsutą dronę.

niedobór wysuniętego wsparcia

Grając ISS można wystawić tylko jednego infiltratora (Ninja, o którym szerzej będzie przy okazji JSA – przyp. red.) oraz jednego skoczka. Czyli jedynie dwa modele mogą szybko znaleźć się poza strefą rozstawienia – cała reszta armii musi przebijać się przez pole bitwy.

brak elementu zaskoczenia

Dwa. Tyle modeli w ISS może zacząć grę, nie znajdując się w jawnej rozpisce. Zapomnij więc o elemencie zaskoczenia – cała reszta armii będzie znana przeciwnikowi jeszcze przed wydaniem pierwszego rozkazu.

Omówienie wybranych jednostek Imperial Service:

CelCelestial Guard – podstawowa piechota Służby Imperialnej. Na tle innych frakcji wyróżnia ich posiadanie BTS 3 oraz nieco wyższy WIP. Sprawdzają się w linku (ze spitfire i karabinem snajperskim w wersji multi), jako tzw. „cheerleaderki” a nawet dowódcy armii. Na szczególną uwagę zasługuje haker (najtańszy we frakcji – idealny do wspomagania dron) oraz profil z granatnikiem dymnym (jedyne źródło dymu), wystawienie którego stanowi jednocześnie warunek konieczny do rekrutowania Kuang Shi.

Agenci – najbardziej charakterystycznymi jednostkami ISS są imperialni agenci, pogrupowani w trzy szarże. Najniżej w hierarchii stoją Zhanying (Orły). Na pole bitwy przynoszą Sixth Sense L2 oraz Sensor, co czyni z nich naturalnych łowców zakamuflowanych jednostek. Inne profile tracą wprawdzie Sensor, lecz zyskują cięższą broń (HMG / wyrzutnia pocisków) lub profile specjalistów. Dodatkowym smaczkiem jest zasada Bioimmunity, pozwalająca Orłom na lekceważenie zasad specjalnych amunicji Viral i Shock.

Agenci Ye Ji (Bażanty) dzięki zasadzie Chain of Command stanowią głównie zabezpieczenie na wypadek utraty dowódcy, choć dzięki mieczom monofilamentowym i Martial Arts L1 stanowią również zagrożenie w walce wręcz.

XianHeZ kolei agenci Xian He (Żurawie) to już ciężka piechota z dwoma ranami i solidnym opancerzeniem. Podobnie jak Orły, Żurawie potrafią odkrywać zakamuflowane jednostki dzięki zasadzie Sensor, ale mogą wymienić tę opcję na profil hakera lub spitfire. Powalczą również na bliski dystans dzięki dwóm nanopulserom, a i w walce wręcz dadzą sobie radę (22 CC oraz Martial Arts L3).

BaoBao (Leopardy) – lekka piechota z MSV2 w standardzie. Bardzo duży BTS (aż 6) pozwala im w miarę bezpiecznie polować na jednostki posługujące się amunicją Viral. Z kolei X-Visor pomaga w celnym strzelaniu na dalsze dystanse ze strzelb czy karabinów combi. Bao można zlinkować, jednak wymagają do tego obecności Bażanta, co niestety oznacza wzrost kosztu linku.

Hsien – najcięższa piechota ISS wyróżnia się MSV2 w standardowym wyposażeniu oraz bardzo wysokimi umiejętnościami strzeleckimi (aż 14 BS). Wysoki WIP czyni z Hsiena dobrego kandydata na dowódcę, zwłaszcza że porucznik z multi karabinem zapewnia armii dodatkowy punkt SWC. Oprócz karabinu gwardzistów uzbroić można również w HMG, strzelbę abordażową lub zapewnić jeszcze lepszą ochronę antyhakerską Tinbotem B. Można z nich utworzyć czteroosobowy link, jednak ze względu na koszt punktowy jest to opcja realna dopiero na naprawdę duże punkty. Choć, trzeba przyznać, bardzo zabawna opcja.

Wu Ming – podstawowa ciężka piechota frakcji łączy w sobie możliwość linkowania, solidne umiejętności strzeleckie (13 BS), dwie rany i porządne opancerzenie. Do mocniejszego uderzenia mamy HMG oraz lekką wyrzutnię rakiet, a do wykonywania misji profil obserwatora. Znajdzie się też miejsce dla ochrony antyhakerskiej (Tinbot B), granatników oraz panzerfaustów. Podsumowując – jednostka bez większych fajerwerków, ale w mistrzowski sposób spełniająca swoje zadanie – czy to jeśli chodzi o wsparcie ogniowe, czy o wykonywanie misji.

Su-Jian – ISS nie ma dostępu do TAG-a, ale w zamian dostaje swego rodzaju „Transformera”. W wersji mobilnej mamy bardzo szybką jednostkę biegającą po polu bitwy z ruchem 6-6 oraz Climbing Plus. Po dojściu na upatrzoną pozycję wystarczy wydać jeden Short Skill by aktywować formę bojową z wolniejszym ruchem, (4-2), ale wyższymi umiejętnościami strzeleckimi (BS 13). Tak oto wyłania się przed nami obraz jednostki szybkiego reagowania, stanowiącej pierwszą falę uderzenia sił imperialnych.

Drobna uwaga – mimo swojego wyglądu Su-Jian to ciężka piechota, a nie REM. Oznacza to, że nie poprawimy mu strzelania programami hakerskimi, ale w zamian możemy zwiększyć jego odporność na ataki hakerskie programem Fairy Dust.

KuaKuang Shi – jeden ze znaków charakterystycznych ISS – więźniowie polityczni z wypranymi mózgami. Za jedyne 5 punktów otrzymujemy szaleńca z chainem biegnącego na linie wroga (dzięki extreme impetuous). Co ważne, Kuang Shi są regularni. Oznacza to, że stanowią główne źródło rozkazów dla cięższych zawodników. Nawet po otrzymaniu strzału Kuang Shi nadal jest przydatny i wciąż może podążać do celu (dzięki V:Dogged), eksplodować na wysokości linii rywala, a nawet stanowić cel dla sojuszniczych rakiet kierowanych. W linku tracą rozkaz impetuous i mogą, przykładowo, ochraniać tyły przed wrogimi skoczkami.

SunSun Tze – starożytny geniusz wojenny powrócił na pola bitew XXII wieku. Za 60 punktów dostajemy bodajże najlepszego dowódcę w grze. Oprócz wysokiego WIP i Strategos L3 Sun Tze dostarcza również swojej armii piąty Command Token – zasób bardzo pożądany w sektorówkach, jako że niezbędny do formowania linków. Z 4 punktami pancerza, 6 punktami BTS, mimetyzmem, 2 punktami życia, NWI oraz Total Immunity stanowi ciężki cel do odstrzelenia.

Sun2Podobnie jak Joanna D’Arc, Sun Tze występuje również w drugiej wersji. W tym przypadku służy armii wsparciem snajperskim wspomaganym X-2 Visor. Traci jednak 1 punkt życia, 2 punkty pancerza, cały BTS oraz mimetyzm, zyskując jednak odporność na hakowanie. Czy taka zamiana jest warta oszczędności 10 punktów? Na to pytanie każdy chyba musi odpowiedzieć sobie sam.

Sop

Sophotect – uzupełnienia z Alephu otwiera jedyny doktor i inżynier dostępny w Imperial Service. Pani Sophotect dzięki WIP 15 pozwala z 75% skutecznością postawić na nogi nieprzytomnego żołnierza lub zepsutą dronę. Z kolei dzięki ruchowi 6-4, zasadzie V:NWI oraz D-Charges staje się bardzo dobrym specjalistą w misjach ITS – szybkim i wytrzymałym, mogącym do tego pełnić jednocześnie kilka odmiennych ról.

Dak

Garuda omówiona już została przy okazji Neoterry – polecam cofnąć się parę odcinków i przeczytać tamten wpis. Drugą droną Alephu dostępną w ISS jest Dakini. W standardzie dostajemy BS 11, WIP 13, ruch 6-4 oraz mimetyzm. Za 15 punktów można Dakini wystawić jako paramedyka, otrzymując w ten sposób szybkiego i solidnego specjalistę w ITS. Z kolei za 21 punktów otrzymujemy profil z HMG lub karabinem snajperskim MULTI. Niby nic specjalnego przy BS 11, ale mimetyzm zwiększa szanse na udane rzuty przeciwstawne. Dodatkowo Dakini można ulepszyć za pomocą programów hakerskich – dodać Marksmanship L2 lub burst 2 w ARO. W ten sposób tania dronka staje się solidnym narzędziem do walki.

AutŁowcy nagród – Służby Imperium są jedyną sektorówką, w której wystawić można łowców nagród. Stanowią oni najtańsze źródło ciężkiej broni we frakcji – jedynie 19 punktów za snajperkę i 20 punktów za spitfire. Dodatkowo, dzięki zasadzie booty L2 wylosować mogą przed bitwą różne ciekawe rzeczy – począwszy od dodatkowego pancerza, poprzez AutoMedikit, aż na motorze skończywszy.

MirDo dyspozycji mamy również dwóch imiennych najemników. Niedoceniana przez graczy Miranda Ashcroft specjalizuje się w walce wręcz. Miecz monofilamentowy, wysoki współczynnik walki wręcz oraz i-Kohl L1 stanowią zagrożenie nawet dla TAG-a. W bezpiecznym dojściu do zwarcia pomogą ODD oraz Stealth.

LucLucien Sforza z kolei stanowi wsparcie strzeleckie. Karabin z amunicją typu Viral (jedyny we frakcji) połączony z X-Visorem pozwalają na skuteczne eliminowanie przeciwników z daleka, a posiadanie przez niego Holoprojectora L2 zwiększa szanse na atak bez reakcji.

Podsumowując, granie Służbą Imperialną polega na wysyłaniu odpowiednich ludzi w odpowiednie miejsca, np. agentów do niszczenia kamuflaży, Kuang Shi do przełamywania linii wroga czy Su-Jian do mocnego uderzenia w punkt. Wiele jednostek jest wyspecjalizowanych – radzą sobie znakomicie w jednej roli, w innej już gorzej, dlatego należy dbać o odpowiednią budowę rozpiski i synergię między jej elementami.

Źródła: własne, infinitythegame.com, beastsofwar.com. 
Zdjęcia są własnością Corvus Belli i/lub Beasts of War (jedno z nich).
Pobrano je ze stosownych stron i dopasowano rozmiarami do bloga.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s