Rzut okiem: Acontecimento Shock Army

 Acontecimento Shock Army

Frakcja ta jest zdecydowanie jedną z moich ulubionych, choć na tle innych sektorówek nie wyróżnia się aż nadto. Od jej startera zaczynałem przygodę z Infinity. W kwestii planowania rozkazów armia jest regularna, więc zarządzanie nią na tej płaszczyźnie nie powinno być problematyczne dla nowych graczy. Jak dla mnie pięknie się prezentuje i jest spójna pod kątem wizualnym. To oczywiście subiektywizm per se 😉

Co zyskujesz, stawiając na tę armię?

-Niezłe predyspozycje mobilne do grania na przedpolu

Najważniejszym elementem układanki jest Naga. Swoje szkolenie odbywa na planecie Acontecimento i z tego względu wspiera tutejsze siły. Najbardziej znana jest z walk przeciwko Kombinatowi podczas Kampanii Paradiso. Drugim ogniwem jest Rycerz z Montesy (potocznie zwany też Montesą). Posiada opcję mechanized deployment, więc również można nim zacząć w okolicy środka pola. Do tego jeszcze skoczkowie z regimentu Akali wraz z bohaterem specjalnym i opcją desantu w dowolne* miejsce pola bitwy (dowolne, to znaczy tam, gdzie mieści się kółko do lądowania), a także Peacemaker (bojowy REM).

-Rozsądny średni i ciężki segment piechoty (z uwzględnieniem TAG-ów), niezła siła ognia

Główne siły Acontecimento są doposażone w pancerz i/lub błyskotki utrudniające trafienie, co jest atutem tej frakcji. Na dodatkowy osprzęt także nie ma co narzekać – powalczymy zarówno na długim, jak i w krótkim zasięgu, ciężki sprzęt nie jest tylko dla wybrańców. Z szybkością bywa różnie: o ile Bagh Mari czy Sikhowie charakteryzują się powolnością (choć regiment Akali to desant i mamy lepsze podejście do celu), o tyle wszystkie trzy TAG-i, Montesa oraz Gwardia Szturmowa nadają prędkości siłom ASA.

A jakieś minusy?

-Stosunkowo niewielki wybór jednostek

Lekka piechota, jeśli nie liczyć inżyniera i medyka, to ledwie jeden regiment. Niewiele lepiej jest w średnim segmencie – dwa różne oddziały. Tutaj sytuację ratują nieco imienne postaci, o czym będzie poniżej. Ciężki segment liczebnie nie odbiega od poprzednika, ale brak tutaj dodatkowych wyróżników. Ponadto warsztat REM-ów, jeden zwiadowca, brak harcowników i trzy ciekawe TAG-i.

-Przeciętny dostęp do specjalistów, brak harcowników

Okej, kolejne oddziały mają predyspozycje do wystawiania spec-ów, ale często są to wybory zasobożerne (typu Regularny obserwator za 0,5 SWC – koszt i tak został obniżony w N3) i niespecjalnie porywające (medyk i inżynier z niskim WIP – stąd i obrywa się całej PanO). Dlatego też oznaczyłem to jako przeciętne – dostępność w miarę, ale z jakością jako tako. Tyle pod kątem ITS. Z praktycznego punktu widzenia mamy tylko podstawowych hakerów. Na tym tle porządnie wypada Naga, bo ma wysoki WIP. Wersji z BTS próżno szukać, więc  w razie pojedynków z odpowiednikami rywala trzeba się pilnować. Wariatów z chainami także brak – Ci w PanOceanii nie występują.

Rzut okiem na najważniejsze jednostki frakcji:

Naturalnym wyborem do stworzenia podstawy armii są Regularni. Nie dajcie się zwieść nic nie mówiącą nazwą – to świetny regiment. Najmocniejszymi atutami są BS12 i WIP13. W razie potrzeby potrafią ukąsić dzięki dostępności spitfire i snajperki. Znajdziemy tu różnych specjalistów, ale jedna z konfiguracji wybija się ponad pozostałe, a mianowicie minelayer & sensor. Dorzucenie dodatkowych znaczników kamuflażu wspomoże Nagę, ale i waszą najbliższą strefę minami, a zabezpieczyć teren przed wrogimi skoczkami czy impersonatorami zawsze warto. A drugi element duetu? Pozwala odkryć wszystkie kamuflaże rywala w promieniu 8 cali od posiadacza oraz zapewnia bonus +6 do klasycznego wykrywania.

Jeśli wolelibyście postawić na cięższy link, to pozostają wam do wyboru Bagh Mari. Weterani walk w leśnych ostępach są standardowo chronieni przez prostą wersję maskowania utrudniającą trafianie ich oraz MSV1, czyli podstawową optykę do zwalczania wrogich kamuflażów. W nowej edycji to cacko zostało wzmocnione, bo zaczęło pracować także przeciw ODD i TO, obcinając kary z -6 do -3. Ponadto na jednym z wybranych przez was terenów Bagh’owie działają bez kar do ruchu. Najciekawsze konfiguracje to snajperka z amunicją multi oraz HMG.

Stephen RaoPostacią imienną tego regimentu jest porucznik Stephen Rao. Bardzo dobry kandydat na dowódcę (wysoki WIP jak na PanO), uzbrojony w karabin combi i pistolet szturmowy. Jeśli zależy wam na pełnym linku, to musi się on w nim znaleźć (ale to jest akurat dobra wiadomość ;)).

Sik

Akalis Sikh to nasz desant. Skoczkowie są znakomicie przeszkoleni, więc mogą lądować w dowolnym miejscu na stole. Sprawdzają się jako samotni renegaci dzięki dostępowi do chociażby spitfire. Na wyróżnienie zasługuje także profil z E/Mitterem. Ta broń najlepiej nadaje się do ARO. Niezdany rzut na pancerz oznacza dla rywala stan izolacji (jednostka nie może otrzymywać rozkazów z puli), a czasami prowadzi do unieruchomienia. Jak strzelają? Jeszcze celniej niż poprzednicy. To jest właśnie siła PanO w zakresie umiejętności balistycznych. Ponadto są religijni, więc ignorują zasady rozbicia oraz trzymają zajętą pozycję aż do otrzymania rany.

Kirpal SinghTakże i tutaj są powody do radości, bowiem Kirpal Singh wnosi nieco świeżości do frakcji. Nasz sierżant do pewnego momentu jest bardzo podobny do podkomendnych. Wybija się na plus dzięki PH – parametrowi, który umożliwia celne lądowanie na stole. W końcu mamy kogoś, kto będzie potrafił cokolwiek zdziałać w walce wręcz, a to za sprawą martial arts 2. Pistolet szturmowy daje ogromne pole do popisu, zwłaszcza lądując na wrogich tyłach. A najważniejsza zdolność to łańcuch dowodzenia. Gdy Singh jest w grze i stracimy porucznika, on automatycznie przejmie dowodzenie (tak działało to w drugiej edycji i raczej nie ulegnie zmianie).

Rycerz z Montesy. To jednostka budząca sprzeczne uczucia. Dlaczego na tak? Dlatego, że ma kupę pancerza, świetnie strzela, jest silny (PH) i można nim zagrać prawie jak zwiadowcą. A dlaczego nie? Przede wszystkim konkurent z tego samego segmentu w większości sytuacji będzie po prostu lepszym wyborem za bardzo podobne punkty. Montesa w wersji spitfire da się we znaki rywalom, ale warty rozważenia jest także wariant z lekkim granatnikiem, głównie przez wzgląd na mobilność i 14 BS.

Guarda de AssaltoPiorunem do rażenia rywali pozostaje Guarda de Assalto. Ta mobilna para składa się z ciężkiego gwardzisty oraz auxbota. Tego pierwszego możemy zaopatrzyć albo w multi rifle (dobra w defensywie), albo w spitfire (lepszy w ofensywie). Bazowo dostaje ciężki miotacz ognia, a strzał dużym znacznikiem przydaje się przeciwko kamuflażom i twardszym celom. Robocik strzela z lekkiej strzelby, ale i granatnika Zero-V. Idealny kompan do osłony operatora poprzez tworzenie kurtyny dymu. Parametry gwardzisty to absolutna czołówka – bajeczne 15 BS czy 14 PH plus odpowiednio 3 pancerza i 3 BTS. Pewniak Acontecimento.

NagasNagę cechują ciekawe profile i uniwersalność. Dobry jak na PanO haker, do tego zwiadowca z klasą. Kamuflaż zapewnia nieco anonimowości podczas działań, a gdy Naga oberwie, wciąż możemy dograć nią turę, ale wtedy bez szans na odratowanie jej medykiem. Jeden z profili służy zwalczaniu wrogich „hulk hoganów” 😉 Monominy przy pewnej dozie szczęścia wyłączą z gry nawet TAG-i.

PeacemakerZ grona REM-ów na wyróżnienie zasługuje Peacemaker. Sporo zyskuje w Acontecimento poprzez swoją mobilność. Wystawiany na przedpolu razem z auxbotem (ciężki miotacz ognia) jest dobrą opcją do atakowania wrogich pozycji.

DragaoW końcu TAG-i. Pierwszym z nich jest Dragao. Potężna konstrukcja i uzbrojenie w dość rzadko widywane HMC gwarantują nam pięć kostek na każdą zasięgową wymianę argumentów, pomimo braku spektakularnych umiejętności.

Tikbalangs łączy w sobie siłę ognia (HMG, miotacz) wraz ze zwinnością (wspinanie w dowolne miejsce z opcją strzelania, niezłe PH). Ponadto mimetyzm i trzy miny. Jak na TAG-a to niespotykana konfiguracja. Miejmy nadzieję, że Corvus Belli w końcu wyda jego model.

Źródła: własne, infinitythegame.com & CB FB. Zdjęcia są własnością Corvus Belli. 
Pobrano je ze strony producenta i dopasowano rozmiarami do bloga.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s