Co oznaczają parametry jednostek?

Cześć ponownie 😉 W tej odsłonie pokrótce opiszę parametry, które widnieją przy każdej jednostce wraz z krótkim wskazaniem, do czego służą i kiedy są najczęściej stosowane.

MOV: ruch. Ma on dwie wartości, na przykład 4-4. Oznacza to, że jeśli model chce pójść i dokonać jakiejś akcji innej niż ruch, to wtedy może przemierzyć 4 cale (pierwsza wartość ruchu). Jeśli model chciałby wykonać pełny ruch, wtedy może przemierzyć 8 cali (sumujemy to, co przed i za kreską).

CC: walka wręcz. Określa poziom przeszkolenia jednostki do walki w zwarciu. Warto pamiętać, iż wysoki parametr nie zawsze przekłada się na realną przewagę w starciu. W walce wręcz istotnym elementem są dodatkowe zdolności, takie jak na przykład Martial Arts, Berserk czy Natural Born Warrior.

BS: umiejętności strzeleckie. Określa poziom przeszkolenia jednostki w zakresie walki z użyciem broni krótkiego, średniego lub dalekiego zasięgu.

PH: siła fizyczna. Czyli po prostu – ile jednostka ma pary w łapach. Jej wysoki wskaźnik pomaga w walce wręcz oraz przy wykonywaniu uników.

WIP: siła woli. W uproszczeniu – odwaga, „błyskotliwość” oraz przeszkolenie jednostki do niestandardowych czynności. Z tego parametru najczęściej korzysta się w sytuacjach, gdy medyk chce kogoś uleczyć, inżynier coś naprawić, haker coś uziemić, jednostka chce wykryć wrogi kamuflaż lub utrzymać pozycję po zdanym teście pancerza. Parametr jest także ważny przy realizacji misji.

ARM: pancerz. Oczywiście im wyższy, tym lepszy – zwiększa szansę na przetrwanie po udanym trafieniu rywala. Osłania nasze jednostki przed amunicją konwencjonalną, czyli na przykład DA, N, EXP, AP – najczęściej spotykaną.

BTS: pancerz biotechnologiczny. Ten rarytas jest zarezerwowany tylko dla części jednostek, z reguły ciężkiej piechoty lub innych wyspecjalizowanych formacji. Osłania żołnierzy przed amunicją niekonwencjonalną, taką jak na przykład wirusowa, błyskowa czy nano. Jego wysoka wartość zapewnia także lepszą odporność względem wrogich hakerów.

W: żywotność. Jednostki zwykle posiadają 1 punkt. 2 i 3 punkty są zarezerwowane dla najcięższych jednostek, TAG-ów oraz dzikich bestii. Zdolności powiązane to m.in. Veteran, Valor: Dogged i Valor: No Wound Incapacitation.

S: wielkość sylwetki. W N3 modele są przypisane do wzorników sylwetek, pomagających określać kwestie związane z tym, czy nasz żołnierz zobaczy czy też nie zobaczy jednostki rywala (i analogicznie).

AVA: dostępność jednostek. Określa maksymalną ilość, jaka może zostać wystawiona z danego oddziału. Dostępne są wartości cyfrowe lub T, czyli TOTAL – brak ograniczeń, w zasadzie zarezerwowany dla podstawowych jednostek w armii.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s