Skrócone nazwy broni, frakcji i umiejętności

Gdybyście kiedykolwiek natknęli się na dziwne skróty myślowe, którymi operują gracze Infinity, to być może tutaj uda wam się je odkodować 🙂

Gdybyście kiedykolwiek natknęli na dziwne skróty myślowe, którymi operują gracze Infinity, to być może tutaj uda wam się je odkodować 🙂

360V = 360º Visor

AD = Airborne Deployment

AD1 = Airborne Deployment: Parachutist

AD2 = Airborne Deployment: Airborne Infiltration

AD3 = Airborne Deployment: Combat Jump

ADHL = Adhesive Launcher
AP = Assault Pistol / Armor-Piercing [amunicja] / Anti-Personnel [miny]
ARO = Automatic Reaction Order (czyli prawie wszystko co się robi w turze reaktywnej)
ASA = Acontecimento Shock Army (sektorówka PanOceanii)
ASS = Assault Sub-Section (sektorówka Alephu, inaczej „Stalowa Falanga” (Steel Phalanx))
B = Burst

B2B = Base-to-base contact

BJC = Bakunin Jurisdictional Command (sektorówka Nomadów)
BS = Boarding Shotgun / Ballistic Skill
BSG = Boarding Shotgun
BTB -> B2B
CA = Combined Army
CB = Corvus Belli
CC = Close Combat (współczynnik („rzut na CC”) lub sytuacja („jesteśmy w CC”))
CCW = Close Combat Weapon
CG = Celestial Guard (jednostka Yu Jing)
CH = Camouflage and Hiding (całe drzewko umiejętności)
CHA = Caledonian Highlander Army (sektorówka Ariadny)
Cheerleader = jednostka, której głównym zadaniem jest dawanie regularnego rozkazu lepszym od siebie

CJC = Corregidor Jurisdictional Command (sektorówka Nomadów)
CoC = Chain of Command
CP = Campaign: Paradiso (trzeci podręcznik Infinity)
CRAP = Chain Rifle, Assault Pistol (jeden z wariantów jednostki SAS)
czajnik = chain rifle
DEP = Descanse en Paz („Spoczywaj w pokoju” – jednostrzałowa wyrzutnia przeciwpancerna)
DTW = Direct Template Weapon (wszystko co wali łezką i trafia automatycznie; chainy, flamery, nanopulsery itp.)
EI = Evolved Intelligence (istota kierująca CA)
EVO = EVO Repeater
GdA = Guarda de Asalto (jednostka PanOceanii)
GHRL = Guided Heavy Rocket Launcher (wyrzutnia zapalająca)
GML = Guided Missile Launcher (wyrzutnia przeciwpancerna)
GMSR = Guided Multi Sniper Rifle
F2F = Face-to-Face roll
FO = Forward Observer
FRRM -> MRRF
FTF = Face-to-Face roll
HB = Hassassin Bahram (sektorówka Haqqislamu)
HD = Hacking Device / Hidden deployment (gdy jednostka zaczyna niewidzialna, nie będąc nawet markerem)
HD+ = Hacking Device Plus
HFT = Heavy Flamethrower
HGL = Heavy Grenade Launcher
HI = Heavy Infantry (=”ciężka piechota”, tj. pancerz wspomagany)
HMC = Hyper-Rapid Magnetic Cannon, =HRMC
HMG = Heavy Machine Gun
Holo1 = Holoprojector Level 1 (udawanie innej jednostki)
Holo2 = Holoprojector Level 2 (fałszywe holoecha)
HRL = Heavy Rocket Launcher (wyrzutnia zapalająca)
HRMC = Hyper-Rapid Magnetic Cannon, =HMC
HS = Human Sphere (drugi podręcznik Infinity)
ICS = Infinity Campaign System
IMP = Impersonation lub Impersonation Marker
ISS = IS = Imperial Service (sektorówka Yu Jingu często nieoficjalnie zwana „Imperial Secret Service”)
ITS = Infinity Tournament System
JSA = Japanese Sectorial Army
KOMBINAT = Combined Army
KSCD = Kuang Shi Control Device (często wymieniane ponieważ ten wariant ma rónież granatnik dymny)
KTS = Kaplan Tactical Services (jednostka/organizacja najemników)
LFT = Light Flamethrower
LGL = Light Grenade Launcher
LI = Light Infantry
lojtek = Lieutenant (dowódca)
LoL = Loss of Lieutenant
LRL = Light Rocket Launcher (wyrzutnia zapalająca)
LSG = Light Shotgun
LSGL = Light Smoke Grenade Launcher
LT = Lieutenant (dowódca)
MA# = Martial Arts level #
MAF = Morat Aggression Force (sektorówka CA)
MAS = Micro Art Studio (polska firma produkująca „oficjalne” tereny do Infinity)
MI = Medium Infantry
Mk12 = Mk12 (ciężki karabin szturmowy. Tak, to jego pełna nazwa.)
ML = Missile Launcher (wyrzutnia przeciwpancerna)
MO = Military Orders (sektorówka PanOceanii)
MR = Multi Rifle
MRRF = Merovingian Rapid Response Force (sektorówka Ariadny, zwana również FRRM z francuskiego)
MSR = Multi Sniper Rifle (multi = kilka rodzajów amunicji a nie kilku snajperów)
MSV# = Multi-Spectral Visor poziomu #
NCA = Neoterran Capitalline Army (sektorówka PanOceanii)
NWI = Valor: No Wound Incapacitation (jednostka działa normalnie będąc „nieprzytomna”)
ODD = Optical Disruption Device (-6 do trafienia ale bez pełnego kamuflażu)
ODF = Optical Disruption Field (ma to Pi-Well, daje ODD wszystkim jednostkom w promieniu okrągłego wzornika od niego)
OSS = Operations Subsection („indyjskie” jednostki ogólnego Alephu)
pedomisie = CrazyKoala
PF = Panzerfaust (dwustrzałowa wyrzutnia przeciwpancerna)
QK = Qapu Khalqi (sektorówka Haqqislamu)
Rambo/rambowanie = wydawanie większości/wszystkich rozkazów w turze na jeden silny model
REM = Remote
SK = Skirmisher (klasa jednostki; infiltratorzy)
SMG = Submachine Gun
SS1/2 = Sixth Sense level 1 / 2
SWC = Support Weapons Cost (dostajesz jeden za każde 50 pkt do wzięcia w liście)
TAG = Tactical Armored Gear (czyli mechy)
TO = Thermoptic [Camouflage] / Tournament Organizer
TR = Total Reaction
WB = Warband (tanie jednostki impetowe)
WCD = War Contract Department (Exrahy z CA)
WYSIWYG = What you see is what you get („Jest to, co widać” = zero proksów, zgadza się każda figurka i jej broń w armii)
YAMS = Yet Another Mission System (system kart misji autorstwa IJW)
YJ = Yu Jing

Więcej skrótów znajdziecie w tabelce rodzajów amunicji. Oto najczęściej spotykane:
DA = Double Action (2 rzuty na pancerz po każdym trafieniu)
E/M = Electromagnetic (zamiast rany rzut na wyłączenie elektroniki; E/M CCW dodatkowo rani w normalny sposób)
EXP = Explosive (3 ARM rzuty na pancerz po każdym trafieniu)
K1 = ? (Damage 12, pancerz celu = 0 (cover nadal się liczy))
Mono = Monofilament (Damage 12, niezdany rzut powoduje natychmiastowe zniszczenie celu i usunięcie go ze stołu)
N = Normal (brak specjalnych zasad)
T2 = ? (pocisk z tezeum; każdy oblany rzut na pancerz zadaje 2 rany)

Malowanie/modelarstwo
GS = „green stuff” (szpachlówka dwuskładnikowa)
NMM = Non-Metallic Metal (malowanie efektu metalu bez użycia metalicznych farb)
OSL = Object-Source Lighting (malowanie na modelu światła odbijanego od danego elementu)
PVA = Polivinyl Acetate (klej wikol)
RMS = Reaper Master Series (seria farbek)
VGC = Vallejo Game Color (seria farbek)
VMC = Vallejo Model Color (seria farbek)

Podziękowania dla Pierzastego za zgodę na publikację listy na łamach KK.
Pierwotnie pojawiła się ona w formie wpisu na forum Infinity.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s